Kwaliteit
Zorg en Jeugd is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg, wat betekent dat wij voldoen aan de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen in de Zorg. Klachtenportaal Zorg heeft een onafhankelijke klachtenregeling die de kwaliteit van zorg waarborgt.
Elke cliënt heeft een eigen begeleider die het eerste aanspreekpunt is voor zorggerelateerde vragen. Samen met de begeleider wordt een plan opgesteld, doelen bepaald en wordt de voortgang geëvalueerd. Als je ontevreden bent, is je begeleider het eerste punt van contact om samen naar een oplossing te zoeken. Als je geen oplossing vindt of niet bij je begeleider terecht kunt, kun je contact opnemen met info@zorgenjeugd.nl
Als een klacht niet opgelost kan worden, kan een klachtenfunctionaris van Klachtenportaal Zorg bemiddelen. Zorg en Jeugd zal binnen 6 weken reageren op de klacht en eventuele acties of verbeteringen doorvoeren. Dit proces is kosteloos voor cliënten en hun ouders/belangenbehartigers. Meer informatie vind je in het klachtenreglement van Klachtenportaal Zorg.
Vertrouwenspersoon:
Als je ergens mee zit en niet weet waar je terecht kunt binnen Zorg en Jeugd, kun je contact opnemen met onze vertrouwenspersoon, Aysenur Holthausen. Zij is bereikbaar via vertrouwenspersoon@zorgenjeugd.nl